تبلیغات
Persian Motors - Work shop Project: tehran taxi
Persian Motors
MA.Serkani design works
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


طرح های خودروی من در این وبلاگ به اشتراک گذاشته می شوند و پیرامون این هنر و علم صحبت ها و گپ و گفت و گوهایی در این فضا انجام می شود که شما می توانید در بعد از ظهر یک روز کاری و یا عصر روز تعطیل از مطالعه و جست و جو در آن لذت ببرید. ضمن اینکه اشتراگ گذاری نظرات شما برای پست های وبلاگ رایگان می باشد!!

مدیر وبلاگ : محمدعلی سرکانی

سلام

طرح های قرار گرفته در این مطلب مربوط به ورکشاپ طراحی خودروی پیتر استیونس (تهران- اسفند 1394) هستند.
این ورکشاپ سه موضوع برای طراحی خودرو شامل : 

1. طراحی وسیله حمل ونقل منحصر به فرد برای شهر تهران
2. طراحی و فیس لیفت خودروی دنا بر اساس پلت فرم پژو 405
3. طراحی علاقه و کانسپت

داشت و در این کارگاه دو روزه پس از مقدرای استفاده از سخنرانی پیتر استیونس (طراح مکلارن f1) در دو محور ارائه ای از کار های انجام شده خودو همچنین بیان روند و پروسه طراحی اتوموبیل ...

 
...حاضران به سه دسته و 11 گروه 3تا6 نفره تقسیم شدند و بنا بر این شد که گروه ها طی 2 روز آتی (13و14 اسفندماه) روی ایده پردازی و طراحی و نهایتا ارائه آثار کار کنند. 
پس از دو روز تلاش گروهی تیم طراحی p10  {علی محمد غلامی، محمد علی سرکانی و محمد وطن خواهان }  حاصل برخی از طرح های این گروه در ذیل این مطلب آورده شده است.


 خودروی مذکور یک تاکسی_ون درون شهری با گنجایش 4 مسافر و یک راننده می باشد که با اهداف زیر ساخته شد و کوشش شد در طول این پروژه فشرده تمام این اهداف در طرح نهایی گروه محقق شده باشند:

1. در ابعاد و اندازه مناسب برای حمل و نقل شهری و رانندگی درون شهر

2. استفاده بهینه از فضا جهت ساده سازی و سهولت در {سوار و پیاده شدن} از وسیله نقلیه

3. استفاده از فضایی شخصی تر برای مسافرین (صندلی و فضای نشستن مجزا برای هر نفر) نسبت به خودروهای در حال تردد با عناوین ون و تاکسی در شرایط حاضر شهر تهران

4. در نظر گرفتن {حریم شخصی} افراد در طراحی فضاها و جهت گیری های نشستن افراد در محیط تاکسی

5. در نظر گرفتن فضا و محیط کاری متفاوت و شخصی سازی شده بر اساس نیاز های معمول یک راننده تاکسی درون شهری جهت استفاده بیشتر از امکانات رفاهی، امنیت محیطی و روانی و همچنین شرایط بهتر ارگونومیک و تسلط بیشتر بر سطح جاده

6. استفاده تا حد مقدور از زیرساخت های موجود حمل و نقل شهری و عدم نیاز به زیرساخت سازی شهری برای تردد این وسیله نقلیه

7. کمک رسانی و راهنمایی بیشتر مسافرین جهت انتخاب خودروی مورد نظر خود برای رسیدن به مقصد و همچنین استفاده از علائم گرافیکی جهت تشخیص زمان و مکان پیاده شدن و سوار شدن وسیله حمل ونقل عمومی.

8. استفاده از فیچر های مناسب در طراحی یک تاکسی-ون حمل و نقل درون شهری جهت القای اهمیت بخشی بیشتر به مسافران و راننده ها در سفر های درون شهری

9. استفاده از نوعی ترند طراحی در المان های بکار رفته در طراحی خودرو برای نشان دادن هویتی متمایز از دیگر خودروها و همچنین دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در سراسر دنیا و ایجاد نشانه و برندی جدید برای شناخته شدن شهر تهران و کشور ایران و متمایز سازی گرافیکی شهر تهران از سایر شهر های جهان.




برای دیدن سایز اصلی عکس روی آن کلیک کنید
برای دیدن سایز اصلی عکس روی آن کلیک کنید
برای دیدن سایز اصلی عکس روی آن کلیک کنید
برای دیدن سایز اصلی عکس روی آن کلیک کنید
برای دیدن سایز اصلی عکس روی آن کلیک کنید


امیدوارم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید


با تشکر - محمد علی سرکانی





نوع مطلب : طراحی خودرو، خانواده پرشین موتورز، 
برچسب ها : persian-motors، طراحی خودرو، تاکسی تهران، tehran-taxi، پیتر استیونس، محمد علی سرکانی، پرشین موتورز،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید. وبلاگ طرح خودرو، مطالب روز دنیا در مورد بازار خودرو، جدید ترین طرح های طراحان بزرگ دنیا، داستان های کوتاه ، مطالبی راجع به طراحان خودرو
کلیه حقوق این وبلاگ برای Persian Motors محفوظ است